torsdag den 2. oktober 2014

Torsdag d. 2/10

Vi stod tidligt op torsdag morgen, og spiste morgenmad på vandrehjemmet, som vi plejer. Herefter tog vi med bus til det sted, hvor vi skulle ride på islandske heste. Hestene var søde, og ingen blev smidt af. Guiderne var også gode til at vejlede dem, som ikke havde prøvet at ride før. Da vi alle havde fået en hest, og var begyndt at ride, startede det med at regne og det blev rigtig koldt til sidst. Heldigvis havde vi smart orange regntøj på. Det holdte regnen ude, og gjorde, at vi alle lignede hinanden. Naturen var smuk, og det var en god oplevelse alligevel.

Da vi kom tilbage til vandrehjemmet, fik vi noget at spise, og gik i bad.  Klokken 14 fulgtes vi alle via taxi ud til et stort shoppingcenter, hvor vi fik shoppet. Vi havde aftalt fællesspisning om aftenen, så klokken 18 tog vi en taxi igen, og kørte ind til byen. Vi spiste på K-bar som ligger midt i Reykjaviks hovedgade. Det var sjovt at spise der, fordi vi i vores AT-forløb har læst noget af romanen 101 Reykjavik, hvor stedet også bliver nævnt. Efter vi havde spist, tog vi tilbage til vores værelser, så vi kunne pakke og blive klar til at rejse kl. 04:00 næste dag.